Wham! - Last Christmas MV


應景一下唄。
歌詞:
===

Last Christmas I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year to save me from tears
I'll give it to someone special

Once bitten and twice shy
I keep my distance
But you still catch my eye
Tell me baby
Do you recognize me
Well it's been a year
It doesn't surprise me

(Happy Christmas)

I wrapped it up and sent it
With a note saying "I love you"
I meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now
I know you'd fool me again

A crowded room
Friends with tired eyes
I'm hiding from you and your soul of ice
My god I thought you were someone to rely on me
I guess I was a shoulder to cry on

A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore me apart
Now I've found a real love you'll never fool me again
A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore him apart
Maybe next year I'll give it to someone
I'll give it to someone special
===

雖然我很不想一直數,但事實是現在已經邁向第四個月。
在此再次強調,性別差異的確跟求職難易度有關。我認真的。

本週六就是家裡的大日子了,但人手不足的關係,
我必須提前一天先搭高鐵再轉火車,
車程至少要花兩小時吧。
以過去的生活經驗來說,我只會搭太魯閣號,
沒事是不會搭高鐵南下的。
這次倒是可以體驗高鐵傳說中三百公里時速的傳說。
只是,我不能選擇座位是兩人排還是三人排的,
坐在三人排最裡面的話,廁所最好先跑一趟。

又因為不想奔波,直到星期天早上我才會搭車回來。
如果幸運飯店抓的到無線網路(應該是基本配備吧?),
當天拍的照片或許就順便上傳了。
今年的紅色狂潮相當兇猛,一不小心就會被突如其來的消息炸到。
我自己是從別人FB意外看到兩個不熟的別班同學的婚禮照片。
心裡想:「咦?那個XXX好像是八班的..好像。」
在感嘆的同時,也無法否認10多年的時光就這麼流過。

我想一提到這議題最好就此打住。永遠封住會更好。
向來只會出現兩種極端的回應,
不是「你一定會有」就是「你一定不會有」。
(打到這邊,好像打了一行廢話。)
我只期望,就算最後仍舊沒有,也能夠獲得些正面的看法,
而不是獨自承受言過其實的負面評價。
(像是「你就是因為太__ __才沒有__ __ __等等的照樣造句...)
最後選擇自己完全負責往後的日子,
需要的是比你想像中還要更多的勇氣與能力。

某個自我約定的日子一步步逼近了呢。
讓他自然發生吧。

留言

這個網誌中的熱門文章

〔密技〕設定EXCEL列印範圍

五個千萬不要因為太好奇而去的地方

〔密技〕更改硬碟序號